Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
January 11, 2012
Image Size
553 KB
Resolution
1628×2172
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
1,476
Favourites
88 (who?)
Comments
11
Downloads
143
×
HOMESTUCK KIDS by helicopter-sheep HOMESTUCK KIDS by helicopter-sheep
I didn't have any homework today, so I did this in study hall.

I'm pretty happy with it.

I did more shading than I usually do.

I wanted all the alpha heads to go in the same direction as the beta heads, but I accidentally drew bro in the wrong direction.

Oh well.

The only one I'm not happy with is Jake... he looks weird.

UPDATE:::: just figured out why.
I FORGOT HIS NECK
oh well


EDIT::::::: FIXED IT


Bluh.

Homestuck (c) ANDREW HUSSIE
Add a Comment:
 
:iconkitsuneiggy-chan:
KitsuneIggy-Chan Featured By Owner Jan 13, 2012
THEY HAVE NOSES

WHOA
Reply
:iconhelicopter-sheep:
helicopter-sheep Featured By Owner Jan 13, 2012  Hobbyist Digital Artist
HECK YEAH THEY DO
Reply
:iconkitsuneiggy-chan:
KitsuneIggy-Chan Featured By Owner Jan 14, 2012
THIS IS MADNESS
Reply
:iconinfinity1028:
Infinity1028 Featured By Owner Jan 11, 2012  Student Traditional Artist
hey look it! they have noses :D
If you think Jake looks weird, think about it like this, he is~ XD
but then that's why you gotta love him :3
Reply
:iconhelicopter-sheep:
helicopter-sheep Featured By Owner Jan 11, 2012  Hobbyist Digital Artist
YES! NOSES!!!
Haha he is, isn't he! :D
Reply
:iconinfinity1028:
Infinity1028 Featured By Owner Jan 11, 2012  Student Traditional Artist
what i noticed, you gave the J's (not gonna list, i'm lazy) one type of nose and then the other four a different set of noses, if that makes sense~
Yep :D That;s Jake for yeah~ Looking just the way he should, even without doing so :D
Reply
:iconhelicopter-sheep:
helicopter-sheep Featured By Owner Jan 11, 2012  Hobbyist Digital Artist
Haha, I did that because of the whole ecto-relative thing.
I picture the J's with smaller noses and rounder features, and the blondes with pointer features.
Heehee :D
Reply
:iconinfinity1028:
Infinity1028 Featured By Owner Jan 11, 2012  Student Traditional Artist
I can see that as well~ Maybe it has to do with their personalities~ I find the blondes (i guess XD) To be a bit cooler then the J's, at least by first appearance~ i guess pointy=cool~ I mean, having a sword is much cooler then a baseball bat XD but then again nun-chucks are cool as well~ but that has nothing to do with it XD
Reply
:iconhelicopter-sheep:
helicopter-sheep Featured By Owner Jan 11, 2012  Hobbyist Digital Artist
Haha I agree :)
Reply
:iconsir-tristan:
Sir-Tristan Featured By Owner Jan 11, 2012
This is pretty cool, very dynamic.

I like how they're two seperate groups, but clearly counterparts.

Is it bad that for a moment I thought Jade's neck was her background
I assumed she was just pattern breaking again
Reply
Add a Comment: